راهرو عشق

راهرو عشق کویراست، که دریا بودنش را به آفتاب بخشید،آفتاب هم گرمی اش را نمی تواندبه همه نبخشد!

راهرو عشق

راهرو عشق کویراست، که دریا بودنش را به آفتاب بخشید،آفتاب هم گرمی اش را نمی تواندبه همه نبخشد!

سروده‌های گاهان

گات ها
سروده‌های گاهان

اهنود گات
اشتود گات
سپنتمد گات
وهوخشتر گات
وهیشتوایش گات

در این بخش تارنگار سروده‌های گاهان را بند به بند برای شما بازدید کنندگان گرامی آوردهایم و شما می توانید با گزینش بند مورد نظر از منویی که در بالای این نوشتار قرار دارد، آن بند را در رویه‌ای جداگانه ببینید.

در هر بند همراه با نویسه اوستایی (دین دبیره)، آوانویسی با نگاره‌های زبان شناسی، آوانویسی به پارسی آن و همچنین برگردان به پارسی و انگلیسی بند را نیز آورده‌ایم.

در آوانویسی با نگاره‌های زبان شناسی، از نشانه‌های ویژه‌ای بهره برده‌ایم که در صورت نا آشنایی با آن‌ها می‌توانید از پیوند زیر برای راهنمایی تلفظ حروف استفاده کنید:

راهنمای نشان‌های زبان شناسی به کار برده شده در آوانویسی

در آوانویسی به پارسی هر بند نیز برای نشان داده حروف کشیده و کوتاه و همچنین برخی حروف ویژه، نشانه‌هایی را به الفبای پارسی افزوده‌ایم که پیوند زیر شما را در تلفظ درست این نشانه‌ها یاری می دهد:

راهنمای نشان‌های پارسی به کار برده شده در آوانویسی

یاد آوری:

هر کدام از بند‌های گاهان به گونه یک فایل با فرمت فلش(Flash) است که برای دیدن آن به برنامه Flash Player نیاز دارید. این برنامه به صورت پیش فرض بر روی مرورگرهای اینترنتی جدید نصب است، اما اگر از مرور گرهای قدیمی استفاده می‌کنید و یا در رویه‌ی جدیدی که باز می‌شود نمی‌توانید بند‌های گاهان را ببینید، می توانید از پیوند زیر این برنامه را گرفته و پس از بارگزاری کامل،‌ با بستن مرور گر اینترنتی خود آن را نصب کنید و دوباره به این رویه بازگردید.

(به یاد داشته باشید که اگر از اینترنت کم سرعت استفاده می‌‌کنید شکیبایی بیشتری نیاز است تا فایل فلش به نمایش درآید،‌ اما بدانید حجمتمامی بندها کمتر از صد کیلو بایت است.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد